2021

28 juli Det var 15 personer som kom till The Royal Arms och åt god mat tillsammans. Vi prickade in dagen före Bertolofs 80 årsdag så vi passade på att hurra och han bjöd alla på bubbel. En trevlig inramning till vårt första restaurangbesök på länge.

Torsdagen den 1 juli lättade restriktionerna och vi får träffas i större grupper. Det är också möjligt att träffas inomhus _härligt. Vaccinationerna fortsätter och de flesta av våra medlemmar har nu fått flera vaccinationer.

På bangolfen kom Ove Puisto Strokeförbundets ordförande och var med oss i vår bangolf. Det blev 11personer som spelade och därefter tog vi en fika tillsammans.

Midsommar! Glad Midsommar till Er allesammans – boule på tisdagar och bangolf på torsdagar fortsätter under hela sommaren.

25 maj Vår 10:e träff i Karlaparken. Boulespelet går mycket bra. Vi var 11 spelare.

13 maj var det Kristi Himmelsfärdsdag och söndag. Men det var 18 som kom till bangolfen 12 spelare och 6 åskådare. En jättefin solig dag i den vackra stadsparken. Efter spelet drack vi kaffe och åt glass. Lite prat blev det också! Under strokeveckan har vi träffats på flera platser och över 80 deltagare har varit aktiva. Hela tiden har vi varit utomhus. Annonser har det varit i tidningen om strokedagen.

12 maj var det strokedag i Lindesberg. Frisbeegolf på torget utanför Linden, cirka 35 personer provade att spela och vi kunde informera om Strokeföreningen.

Grillmästarna under strokedagen var Bertolof och Leif!

11 maj Strokedagen firades i Karlaparken med olika spel, boule, bangolf, frisbeegolf, och balansövningar. Vi tackar Bertolof för det trevliga initiativet att bjuda alla på grillad korv. Tillsammans blev vi 27 personer som träffades i parken- ett fint resultat! Alla deltagare premierades med en strokenål.

6 maj Bangolfen startade i stadsparken, det var 8 personer som trotsade kylan.

27 april var det 9 som träffades. Vi har träffats vid fem tillfällen i parken under april månad.

13 april Vi var 12 som träffades och spelade boule i Karlaparken. Kallt men solen bröt fram. Likaså den 20:e

6 april var det promenad till Karlaparken. Vi spelade lite frisbee golf i blåsvädret och så blev det en trevlig kaffestund.

30 mars Vi var 18 som träffades i Karlaparken och spelade boule och fris-bee golf. Den nya korgen och diskarna blev bra – vi kommer att ha mycket roligt runt korgen.

Vi avslutade med korv med bröd och kaffe – en väldigt lyckad träff inför påsk.
GLAD PÅSK ALLESAMMANS!

23 mars Premiär för promenad – vi gick till Karlaparken där vi spelade boule. Det var första gången för flera av de 11 deltagarna och resultatet blev väldigt bra.

Vi har nu genomfört två studiecirklar med hjälp av Zoom. 11 olika personer har diskuterat två olika böcker vid 11 tillfällen, sammanlagt har det varit 72 deltagare. Kul och inspirerande har det varit och till hösten kommer gruppen att fortsätta med studiecirkel fysiskt eller digitalt. Boken vi planerar att läsa under hösten är Christa Michelssons bok Ett blodkärl som brast. Nya intresserade är välkomna.

17 februari Nu har Zoom gruppen genomfört sin andra studiecirkel. Torvald Engvalls bok GE INTE UPP har lästs och diskuterats. Avslutningsvis så kunde vi diskutera med författaren själv och det blev verkligen ett mycket intressant möte.

15 februari Vår lokalförening Strokeföreningen Örebro har nu haft sitt första årsmöte. Styrelsen presenteras under fliken styrelser.

10 februari Zoom gruppen har genomfört en digital studiecirkel.

Vi har genomfört en studiecirkel med hjälp av Zoom!

Boken vi har läst är Anneli T Heikenborns bok Strokesurvivor. Nio deltagare diskuterade boken vid fem tillfällen. Avslutningsvis hade vi författaren med i vår diskussion. Arbetet gav mersmak.

Boken lånas ut av strokeföreningen

Nu börjar 2021. Vi hoppas att det kommer att kunna bli många fler aktiviteter än 2020.