2021

13 april Vi var 12 som träffades och spelade boule i Karlaparken. Kallt men solen bröt fram.

6 april var det promenad till Karlaparken. Vi spelade lite frisbee golf i blåsvädret och så blev det en trevlig kaffestund.

30 mars Vi var 18 som träffades i Karlaparken och spelade boule och fris-bee golf. Den nya korgen och diskarna blev bra – vi kommer att ha mycket roligt runt korgen.

Vi avslutade med korv med bröd och kaffe – en väldigt lyckad träff inför påsk.
GLAD PÅSK ALLESAMMANS!

23 mars Premiär för promenad – vi gick till Karlaparken där vi spelade boule. Det var första gången för flera av de 11 deltagarna och resultatet blev väldigt bra.

Vi har nu genomfört två studiecirklar med hjälp av Zoom. 11 olika personer har diskuterat två olika böcker vid 11 tillfällen, sammanlagt har det varit 72 deltagare. Kul och inspirerande har det varit och till hösten kommer gruppen att fortsätta med studiecirkel fysiskt eller digitalt. Boken vi planerar att läsa under hösten är Christa Michelssons bok Ett blodkärl som brast. Nya intresserade är välkomna.

17 februari Nu har Zoom gruppen genomfört sin andra studiecirkel. Torvald Engvalls bok GE INTE UPP har lästs och diskuterats. Avslutningsvis så kunde vi diskutera med författaren själv och det blev verkligen ett mycket intressant möte.

15 februari Vår lokalförening Strokeföreningen Örebro har nu haft sitt första årsmöte. Styrelsen presenteras under fliken styrelser.

10 februari Zoom gruppen har genomfört en digital studiecirkel.

Vi har genomfört en studiecirkel med hjälp av Zoom!

Boken vi har läst är Anneli T Heikenborns bok Strokesurvivor. Nio deltagare diskuterade boken vid fem tillfällen. Avslutningsvis hade vi författaren med i vår diskussion. Arbetet gav mersmak.

Boken lånas ut av strokeföreningen

Nu börjar 2021. Vi hoppas att det kommer att kunna bli många fler aktiviteter än 2020.