Medlemskap

Stroke RIKS förbundet har sitt kansli i Stockholm. Förbundet har ansvar för medlemsregister och distribution av medlemstidning. Ansökan om medlemskap, förändring av adressuppgifter sker direkt till strokeförbundet. www.strokeforbundet.se

Årsavgiften är 215 kronor med tidning (160 utan tidning) och den betalas in till Strokeförbundet på plusgirokonto 441 85 42-9, använd helst blanketten på strokeförbundets hemsida. Till Dig som är medlem vill vi kunna sända ut elektronisk information, anmäl därför Din E-postadress till Strokeförbundet.

Örebro läns Strokeförening är en länsförening för Örebro län och för tillfället också i Värmlands län. Målsättningen är att bilda lokalföreningar i Örebro, Lindesberg och Karlskoga.

SMIL Stroke Mitt I Livet har en fysisk plats på många ställen i Sverige och en facebooksida. Någon fysisk plats i Örebro län finns inte ännu, men många från länet är aktiva i facebook diskussionerna. Här utbyter man tankar, idéer, peppar och tröstar. SMIL riktar sig främst till personer i yrkesför ålder men alla är välkomna, även anhöriga. SMIL har 4000 medlemmar i Sverige. Facebookgruppen är sluten så Du måste ansöka om medlemskap. Det innebär att gruppen har en stark sekretess så att inte inlägg och kommentarer kan synas utanför gruppen.

Gruppen startades och administreras av medlemmar i STROKE – Riksförbundet. En av dessa har anknytning till Örebro län; Mikael Runesson mikaelrunesson66@gmail.com  Vill Du bli medlem? Sök Stroke mitt i livet på facebook. Du får svara på några frågor innan Du blir medlem. Har Du mer frågor så hör gärna av Dig till Mikael.

Om Ni vill träffas på en fysisk plats i Örebro län så hör av Er till Strokeföreningen inga.blomstrand@comhem.se Kanske kan även personer som inte är medlemmar i Facebook men i Örebro läns strokeförening få träffa Er? Se våra aktiviteter på www.orebrolansstrokeforening.org Välkomna!