Medlemsmöten

Tisdagar 13.30 – 16.00 spelar vi boule i Karlaparken se kalender.
Torsdagar klockan 13.30 spelar vi Bangolf i stadsparken se kalender.

4 augusti tittar vi på utställningen Drottningarna på Örebro Slott – se kalender.

18 augusti ses vi på Ässundet för en räkmacka. se kalender

Idéer till kommande medlemsmöten tas emot av Programgruppen som består asev Lotta, Birgitta, Kerstin, Lars, Ellinor och Gudrun H. Sammankallande i gruppen är Ellinor Danielsson 073 203 30 08. Nu börjar vi planera för hösten; rytmikgymnastik , släktforskning, restaurangbesök etc.

Följ med på RESA 14-16 september till Lundsbrunn i Västergötland!
Sista anmälningsdag den 1 augusti. KOM MED!

Vi reser med handikappanpassad buss. Två övernattningar, resa och mat kostar för medlemmar 1500 kronor sammanlagt. Anmälningsavgift är 500 kronor som betalas till Örebro läns Strokeförenings konto 438 38 02 -8 märkt med Ditt namn. Hela avgiften ska vara inbetald till den 1 augusti. Om resan inte kan genomföras så får medlemmarna tillbaka avgiften. Först till kvarn gäller och vi har 30 platser.

Ur programmet: Vi åker från Lindesberg, Örebro, Karlskoga, Kristinehamn på tisdag morgon den 14 september. Stannar och äter lunch vid Vänern därefter till Lundsbrunn där vi checkar in vid 15.00. På kvällen äter vi gemensam buffé och kommer att lyssna på föredrag om Lundsbrunn och brunnsmiljön.

15 september åker vi på en tur över Kinnekulle och får veta både om medeltiden, Arn, den vackra miljön och Kinnekulles historia. På kvällen äter vi gemensam festmiddag.

16 september lämnar vi Lundsbrunn och åker genom Västergötland till Stenstorp och Gustaf Dahlén muséet. Visning och lunch på museet och därefter bär färden åter mot Örebro län.

Frågeställningar besvaras av Inga Blomstrand 070 275 96 52.